Brit Nagydíj - Szombat2018.07.07. 20:26, Aliz
https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/0R5W1vO6/s8/f1-british-gp-2018-kimi-raikkonen-ferrari-in-the-press-conference.jpg
Nagyon szorosan alakult a 2018-as Brit Nagydíj időmérő edzése. Az első három helyezett 1:25-ös időt autózott, csupán tizedes eltérésekkel. Kimi a harmadik leggyorsabb (1:25,990) időt futotta meg, így a második sorból várhatja a holnapi rajtot, Lewis Hamilton (1:25,892) és Sebastian Vettel (1:25,936) mögül.
KIMI RÄIKKÖNEN: (3. hely)
"Az utolsó próbálkozásomon a Q3-ban blokkoltak a kerekeim, emiatt pedig eléggé sok időt vesztettem. Nehéz összerakni egy tökéletes kört, bár mindig lehet javulni, viszont ma ez jutott nekünk. Eddig jól alakult a hétvége, a kocsi és a beállítások is rendben voltak, reméljük holnap még jobb napunk lesz. A harmadik hely nem ideális, de nem is olyan rossz. Nem tudjuk, hogy kedvezni fog-e nekünk a meleg időjárás, tegnap futottunk pár hosszabb etapot és voltak elképzeléseink, de a vasárnap már egy más történet lesz, az is lehet, hogy másak lesznek a körülmények. Holnap a legjobb formánkat nyújtjuk majd és meglátjuk hol fogunk végezni. Hosszú lesz a verseny, a gumik szempontjából pedig érdekes lehet. Jó rajtra lesz szükségünk és jó döntéshozatalra."
FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
Brit Nagydíj - Péntek2018.07.06. 21:14, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/07/06/188K_pkiv_g_s.jpg
A hármas versenyhétvége utolsó versenyéhez értünk, a Brit Nagydíjhoz. A mai napon már megtartották az első két szabadedzést Silverstoneban, ahol Kimi az ötödik és a negyedik helyen végzett. Bár tudjuk, ennek még sok jelentősége nincsen, de íme a nyilatkozata máról:
KIMI RÄIKKÖNEN: (5. és 4. hely)
"Normális pénteki nap volt a mai. Sok dolgot kipróbáltunk, több megoldási lehetőséget, és annyi tapasztalatot igyekeztünk szerezni, amennyit csak lehetett. Nyilván van még tennivalónk, de eddig minden rendben alakult. Az újraaszfaltozása miatt kissé egyenetlen a pálya néhány helyen, de valójában a pálya egész részén érezni a rezgést. Ez így kicsit viccesen hangzik, de jobb így a pálya, mint azelőtt. A pályának sok jó része van, és a tapadás is elég sokat javult az új burkolat miatt. Nem tudom, hogy az új DRS zónával lesz-e lehetőség az előzésre, szerintem ez attól függ, hogy az autód mire képes és mire nem. Bezártam a hátsó szárnyat az edzés alatt, és eléggé bonyolult nyitva tartani és nem biztos, hogy lesz jelentősége mért körön. De holnap meglátjuk, hogy mire is vagyunk képesek."
FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
6 éves lett az oldal!2018.07.03. 21:01, Aliz
https://png.pngtree.com/element_origin_min_pic/16/10/22/2d04585d02cb50516afff32f04586411.jpg
Tudom, hogy szégyen ezt bevallani, de minden évben elfelejtem, hogy mikor is ünnepli az oldal a megalakulását. Vagyis jobban mondva, elfelejtek írni róla!
Idén igyekeztem nem elfelejteni, de egy napot mégis csak sikerült késnem. Tehát tegnap, azaz július 2.-án volt 6 éve, hogy az oldal megkezdte működését. El sem hiszem, hogy már ennyire hosszú ideje szállítom nektek a friss és érdekes infókat Kimivel kapcsolatban, és a látogatók, kedvelések számából kiindulva úgy gondolom, hogy igazán érdekel is titeket, aminek nagyon örülök, mert tényleg szeretem ezt csinálni! :) Szóval boldog hatodik évfordulót kívánok a Kimi Räikkönen Hungary-nak, és reméljük még lesz alkalmam továbbra is szerkeszteni, első sorban a ti számotokra ezt az oldalt.
Ezzel együtt pedig megköszönöm, hogy ennyien érdeklődtök iránta, és kíváncsiak vagytok a finn versenyző életére és látogatjátok az oldalt! :)
Kanyarban is lehet használni DRS-t Silverstone-ban2018.07.03. 20:51, Aliz
https://farm5.static.flickr.com/4359/36142610680_53293e85e1_b.jpg
Ilyen még nem volt, mióta kitalálták az állítható hátsó szárnyat 2011-ben: az első két kanyarban nyitva lehet hagyni a DRS-t – a pilóták bátorságán múlik, élnek-e a lehetőséggel.
Az előzések növelése érdekében 2018-ban számos pályán – köztük a Red Bull Ringen – kettő helyett három DRS-zónát jelöltek ki. Ugyanez történik Silverstone-ban, a hétvégi Brit Nagydíj helyszínén is, azzal a különbséggel, hogy a Formula-1-ben 2011-es bevezetése óta először a hátsó szárnyat kanyarokban is lehet nyitni.
A silverstone-i harmadik DRS-zónát a célegyenesben jelölték ki, amely rövidebb, mint a két hagyományos előzési zóna helyszíne, a Hangar és Wellington egyenesek. A zóna viszont nem ér véget az első kanyarban: az 1-es (Abbey) és 2-es (Farm) kanyarok is beleszámítanak, amiket alacsony üzemanyagszinten a versenyzők padlógázon vesznek.
A DRS a Drag Reduction System, azaz a légellenállás-csökkentő rendszer rövidítése: a hátsó szárny nyitásával csökken a légellenállás és a kanyarokban fontos leszorítóerő, ezáltal emelkedik a végsebesség. A leszorítóerő hiánya a kanyarokban azonban azzal a kockázattal jár, hogy a pilóták könnyen elveszíthetik a kevésbé stabil autó hátulját. A versenyzők bátorságán múlik, hogy nyitva hagyják-e a DRS-t az első két silverstone-i kanyarban, vagy zárják már az egyenes végén.
„A zóna nem nagy, viszont érdekes, hogy nyitva hagyhatják az 1-es kanyarban, ha akarják” – magyarázta Charlie Whiting versenyigazgató az Autosportnak. „Amint a 18-as kanyar után aktiválják, csak akkor csukódik be, ha fékeznek vagy visszavesznek. Ha padlógázon maradnak, akkor az 1-es és 2-es kanyarokon nyitott DRS-sel mehetnek végig. Majd meglátjuk.”
Whiting úgy érzi, az Osztrák Nagydíjon kijelölt harmadik DRS-zóna is sikernek könyvelhető el: „Az F2-ben egyértelműen, de úgy vélem, nekik is jobb esélyük volt az előzésre. A 3-as kanyarban gyakran közelebb voltak az autók, mint szoktak lenni, a 4-esben pedig sokat előztek. Túl könnyű viszont nem volt, ahogyan a pilóták előtte hitték” – mondta.
FORRÁS: FORMULA.HU
Vettel: Miért lett volna csapatutasítás?2018.07.03. 20:44, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/07/03/238f1_austrian_gp_2018_ki.jpg
A szoros világbajnokság szempontjából indokolt lett volna egy helycsere Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel között a Red Bull Ringen, a Ferrari azonban nem nyúlt bele a sorrendbe. A német maximálisan egyetért azzal, hogy az eredmény tiszta maradt.
Az Osztrák Nagydíj késői szakaszában az éllovas Max Verstappen mögött Kimi Raikkönen haladt a második, Sebastian Vettel kevéssel lemaradva a harmadik helyen. Mivel Raikkönen túl messze volt a Red Bulltól, hogy esélyesnek tűnjön a győzelemért való harcra, felmerülhetett a nézőkben, hogy vajon a Ferrari nem fog-e helyet cseréltetni a két autóval, így maximalizálva a pontnyereséget Vettel számára a kieső Lewis Hamiltonnal szemben.
A Ferrari azonban végül nem szólt bele a versenyzők harcába, Raikkönen pedig 1,5 másodpercre megközelítette Verstappent. A csapatutasítást a szabályok megengedik, ám az esetek többségében kedvezőtlen a fogadtatásuk a nyilvánosság részéről, és kifejezetten rossz üzenete lehetett volna azon a pályán, ahol 2002-ben Rubens Barrichellónak botrányos körülmények között át kellett adnia a győzelmet Michael Schumachernek.
„Nem, miért?” – reagált Vettel röviden a riportereknek, akik azt firtatták, szükségét érezte-e a csapatutasításnak. Vettel egyetlen ponttal vezeti a világbajnokságot, előnye 4 egység lenne a helycserével. Nem tűnik soknak, de egy kiélezett szezonban a végén ennyin is múlhat a bajnoki cím. A négyszeres világelső azonban úgy véli, a második hely Raikkönent illeti, aki megdolgozott érte:
„Max azért nyerte a versenyt, mert megérdemelte, nem követett el egy hibát sem, erős teljesítményt láttunk tőle. Kimi pedig megtett mindent, amit tudott. Megpróbáltam levadászni mindkettejüket. Kimi keményen nyomta, amennyire tudta, és én is ugyanígy. Mindketten közelítettünk, de nem volt elég” – idézi a grandprix247.com Vettel futam utáni nyilatkozatát.
FORRÁS: FORMULA.HU
|