Räikkönen karaoke bárt nyit2017.02.12. 19:48, Aliz
Finn sajtóértesülés szerint Kimi Räikkönen karaoke bárt nyit hazája fővárosában. A Ferrari klasszisa állítólag még titokban akarja tartani, hol helyezkedik majd el a szórakozóhely, az újságíróknak azonban már ezt is sikerült kinyomozniuk.
A Seitsemän Päivää úgy tudja, a jövőben már nemcsak vendégként, hanem tulajdonosként is beléphet egy szórakozóhelyre, hiszen hamarosan nyit egyet hazája fővárosában.
A lap úgy tudja, Räikkönen még nem szeretné nyilvánosságra hozni, pontosan hol nyitja meg kaput a szóban forgó bárja, azt viszont állítólag már sikerült kinyomozni, hogy Helsinkin központjához közel, a Katajanokka nevű városrészen található a kiválasztott épület, melynek felújítása áprilisban indul.
Räikkönen egyébként az utóbbi időben több „pályán kívüli tevékenységbe” is belevágott. 2015-ben az Iceman (Jégember) nevű finn alkoholos ital reklámarcává vált, január végén pedig a szintén hazai Hartwall üdítőcéggel kötött szerződést, és vállalta a termék népszerűsítését.
A mezőny legnépszerűbb tagja emellett régóta futtatja saját, Ice 1 Racing névre hallgató versenycsapatát, ami több szakágban is képviselteti magát (elsősorban a motokrossz világában érdekeltek). Az istálló tavaly komoly dicséretet kapott egyik versenyzőjétől, Max Nagltől, aki kijelentette, a maga területén az a legfelkészültebb és a legprofesszionálisabb csapat.
FORRÁS: BOXUTCA
Kimi: Felesleges találgatni2017.02.04. 18:11, Aliz
Kimi Räikkönen szerint nincs értelme találgatni a 2017-es változásokkal kapcsolatosan. Gyorsabb Forma-1-es autók, agresszívebb kinézettel, szélesebb első és hátsó szárnyakkal, valamint szélesebb és nagyobb gumikkal.
Räikkönen úgy érzi, megítélni azt, hogy ki jön ki jól ezekből a változásokból elég nehéz, mivel lehetetlen tudni, hogy hogyan készülnek a riválisok.
"Megfogjuk tudni, ha autóba ülünk és pályára visszük az autókat, nyilván sok változás lesz, de várnunk kell és meglátjuk mi történik. Felesleges találgatni, remélhetőleg ott vagyunk, ahol lennünk kell."
A Ferrarinak frusztrációval teli 2016-os éve volt, harcban voltak a győzelemért a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, de összeségében a pódiumot is nehezen tudták elérni az év során. A kitűzött céljuk, vagyis a bajnoki cím elérése után, és a Mercedes legfőbb riválisának tekintve, végül a harmadik helyen zárta az olasz gárda az évet, mivel a Red Bull megelőzte őket.
"Messze nem volt idális év számunkra a tavalyi, de ilyen a versenyzés. Nem számít, hogy jobb vagy sem, a végeredmény nem az lett nyilván, amit a Ferrari, amit csapatként szerettünk volna elérni. Voltak jó és rosszabb versenyeink is, és voltak kissebb gondjaink, de néha erről is szól a versenyzés."
A Ferrari sokat szenvedett a gumik terén, miközben Räikkönen azt mondja a csapatnak minden területen javulnia kell. Ám a finn bízik abban, hogy a Ferrari erős szezonvégi szereplése jó fényt vethet 2017-re.
"Természetesen vannak pozitív dolgok is a munkánkban. Jól dolgozunk együtt, még akkor is, ha az eredmény nem olyan, amilyenre vágyunk. Sok jó dolgot látok a csapatban és remélhetőleg 2017-ben ott lehetünk majd, ahol lenni szeretnénk. Jó móka lesz mindannyiunk számára."
SAJÁT FORDÍTÁS! - AUTOSPORT.COM
Képek2017.01.25. 13:26, Aliz
Idén Magyarországon is lesz évközi teszt!2017.01.25. 13:24, Aliz
Idén hazánkban is rendeznek egy évközi tesztet, eldőlt ugyanis, hogy a Hungaroring látja vendégül a királykategória mezőnyét a második gyakorlás alkalmával. A csapatok utolsó első közös tesztjének Bahrein, az utolsónak pedig Abu-Dzabi ad majd otthont.
Eddig úgy volt, ennek Silverstone ad majd otthont, végül azonban nem a brit, hanem a magyar futam után – vagyis a hosszabb nyári pihenőt megelőzően – körözgethetnek még két napig a versenyzők. A bahreini és a magyarországi teszten a csapatok bármilyen új megoldást pályára vihetnek, a négy napból kettőn azonban fiatal pilótáknak kell lehetőséget adniuk. Olyanoknak, akik eddigi pályafutásuk során háromnál kevesebb Forma–1-es futamon vettek részt.
A 2017-es tesztnaptár:
február 27-március 2., Barcelona – előszezoni teszt
március 7-10., Barcelona – előszezoni teszt
április 18-19., Bahrein– évközi teszt
augusztus 01-02., Hungaroring – évközi teszt
november 28-29., Abu-Dzabi – utószezoni gumiteszt
Állórajt jön a safety car-fázisok után2017.01.25. 13:17, Aliz
Azok után, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség belengette az átalakítást, mostanra biztossá vált, hogy állórajtok követnek minden egyes biztonsági autós szakaszt az F1-es futamokon.
Az F1-es bizottság, és a Motorsport Világtanács múlt heti ülésén több fontos döntés is született, melyek már az Ausztrál Nagydíjtól kezdve a versenyek izgalmasabbá válását szolgálhatják. Sokak örömére a versenybírók ezentúl elnézőbbek lesznek a pilótákkal a különböző incidensek esetén, és csak akkor róhatnak ki rájuk büntetést, ha teljes mértékben meg vannak győződve azok vétkességéről. Az FIA megváltoztatta a rajtprocedúra menetét is: az eddigi tizenöt helyett most már csak tíz perc áll a versenyzők rendelkezésére, hogy elhagyják a bokszutcát, és elfoglalják helyüket a rajtrácson.
Egy másik komoly változás szintén a rajtráccsal kapcsolatos, igaz, más viszonylatban. A sportág 67 éves történetében megszokott volt, hogy a rajt a versenyek legizgalmasabb pillanata, hiszen a pilóták itt állnak legközelebb egymáshoz, az első métereken történik a legtöbb esemény és helycsere. Eddig az is bevett szokásnak számított, hogy a biztonsági autós fázisokat követően a versenyzők – ha a safety car elhagyta a pályát – akkor újra versenytempóra kapcsolhattak, és a zöld zászló mellett folytathatták a versenyt.
2017-től azonban mindez megváltozik, hiszen az új sportszabályzat 39.16-os cikke kimondja, hogy ha a biztonsági autó visszatér a bokoszutcába, minden autónak fel kell sorakoznia a rajtrácson, addigi pozíciójuknak megfelelően, úgy, ahogyan azt a verseny kezdetén tennék. A pilótáknak ezt a procedúrát minden egyes safety car-fázis esetén meg kell ismételniük, mely várhatóan fokozni fogja az izgalmakat, és több nézőt fog a képernyők elé vonzani.
|